باز هم بی احترامی و بی توجهی به ارزش کار پرستار و پرستاری.

آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 7
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 155
بازدید سال : 2727
بازدید کلی : 13349

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 155
بازدید کل : 13349
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 2 خرداد 1389
نظرات

باز هم بی احترامی و بی توجهی به ارزش کار پرستار و پرستاری.

گویا این داستان پایانی ندارد و پرستاران را سرانجام خوشی در پیش رو نخواهد بود.

بقول پرستار شرکت کننده در همایش اخیر در نظام پرستاری در مورخه ی نوزده اردیبهشت ماه امسال که در واقع یک میتینگ تبلیغاتی بود تا همایش نظام پرستاری ، افق ها و چالش های پیش رو ، که یک پرستار با درد و اعتراض می گفت من آینده پرستاری را تیره و تار می بینم که البته این گفته مورد اعتراض دکتر حیدری ریاست سازمان نظام پرستاری قرار گرفت .

آری :

آنچه بی ارزش است پرستار است و آنچه درمان ندارد سختی ها و فشار کار و درد و رنج و خستگی پرستار.

واما داستان :

امروز شنبه روز اول هفته و دومین روز خرداد سال 94 و در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد کارهای بخش در جریان بود.

بیمار ای سی یو سوختگی آقای اکبری که از اسیب دیدگان اخیر حادثه ی فولاد نیشابور بود توسط  پرستار پانسمان کننده آقای باقری باز می شود زخم ها اماده و شستشو می شود جهت راند اول صبح شنبه

طبق معمول اساتید محترم دانا و توانا بربالین بیمار حاضر می شوند و دکتر ... پرستارش را می خواهد که روند بهبود زخم را توضیح دهد آقای باقری توضیحات کار پرستاری خود را می دهد و دکتر می پرسد با چه ترکیبی زخم ها بسته می شود و ایشان می گوید ترکیبی که من در طول پانزده سال کار بالین خود بر اساس تشخیص پرستاری ، که در واقع تخصص و دلیل دریافت مدرک کارشناسی پرستاری است زخم ها را بسته ام  ، دکتر می گوید با اجازه ی چه کسی با این ترکیب پانسمان زخم را می بندید ، ایشان می گوید دستور پانسمان روتین بوده و شما که قید نکردید با چه ترکیبی پانسمان شود ، من دیروز با دکتر ... پزشک محترم عفونی صحبت کردم و این ترکیب پانسمان تا بحال موثر بوده و تاثیر گذاشته و همانطور که می بینید حال عمومی بیمار با 78 درصد سوختگی فعلا خوب است و زخم ها مناسب است . در این بین آن اتفاق عجیب رخ می دهد و آقای دکتر ... پزشک محترم دیگر بخش که مورد خطاب ایشان هم نبوده با تندی این نحوه رفتار پرستار باقری را نمی پسندد و شروع به برخورد می کنند و دیالوگ های عجیبی نه در حد شان حرفه ای و حتی انسانی صورت می گیرد . به حدی که ایشان در پیروی از اسلاف همکار خود که رفتار و گفتار و برخورد آنان از قبل و البته در سینه ی مطبوعات و رسانه ها محفوظ است ، یقه ی آقای باقری را که از قضا ضعیف اندام و نیز سنی از ایشان هم گذشته را می گیرد و در جلوی چشم استاف ها و پزشکان عمومی بخش و انترن ها اعم از خانم و اقا و ward محترم بخش که مشغول همراهی و ویزیت بوده ، و پرستاران و کمک بهیاران از اطاق بیرون انداخته و شروع به فحش و ناسزا و بیان کلمات رکیک و غیرقابل قبولی می کند .و اقای باقری هم در حالی که بشدت برافروخته و ناراحت است بیرون امده و پاسخ می دهد این درست نیست واین برخورد را پیگیری می کنم و در حالی که سینه قرمز خود را که از فشار دست های این مرد تنومند قرمزشده نشان می دهد به گوشه ای می رود و دردمندانه با خدای خود شکایت می کند که ایا این است عاقبت سال ها خدمت من به بیماران دردمند و نیازمند و تحمل سختی ها و فشار ها ی شیفت های پی در پی و سخت بیست و چهارساعته با درامد کم و ناچیز که حتی زیر دریافتی یک  کارگر ساده است .

او باصدای بلند می گوید :

من از فردا بروم یک وانت اجاره کنم و کارکنم درآمدم برای خرج زندگی از این پولی که شما می دهید بیشتر و از این رفتار حقارت آمیز و زشت که شما با ما پرستاران می کنید بهتر است ....

این داستان هرچند تکراری است و نیاز به شرح جزییات نیست اما بیان از یک واقعیت دارد که پرستاران امروز دیگر خسته شدند و دیگر تاب و تحمل ندارند. فشار و حجم کار بالا و سخت با درامد کم

و البته اجبار،

آری اجبار ،

در همه جا مرسوم است اگر به خاطر نیاز از کسی درخواست کار می کنی او را باید راضی کنی اما در اینجا رضایت که نیست هیچ فشار کار و برخود ارباب رعیتی و تند و غیر انسانی نیز ضمیمه درد و رنج پرستار می شود.

البته شان انسانی حکم نمی کند که ناسزاهای عنوان شده این پزشک اخلاق مدار راتکرار کرد ، اما بیانات شیوای ایشان که البته با صدای بلند وسط ای سی یو در مقابل همه فریاد می زد و گوش شنوندگان را نوازش می داد از این قبیل بود:

" پرستار هیچ کاره است "

" من قلم پای پرستاری را که بدون اجازه من (دستور پزشکی) کاری را انجام دهند می شکنم "

شما ناسزاهای مشابه این ادبیات را خود حدس بزنید .

البته صورت جلسه ی مکتوب با امضای پرستاران شاهد و کمک بهیاران حاضر و حتی پزشکان عمومی صادق و دلسوز رسیده مکتوب موجود است و تصویر محل از اثر این برخورد فیزیکی به شکل فایل عکس نزد جاب باقری برای پیگیری موجود است. 

و این صورت جلسه با حضور مسول محترم انتظامات بیمارستان ثبت و به حراست محترم بیمارستان ارجا و بر اساس بیان اقای باقری قرار است فردا توسط هییتی از دانشگاه موضوع این برخورد پیگیری و با این پزشک برخورد شود  مسول محترم  حراست بیمارستان به ایشان گفته بودند که در این برخورد این پزشک مقصر و حتما پیگیری خواهد شد.

در پایان در تکمیل این گزارش عرض می شود که با توجه به تکرار های مداوم از این دست برخورد ها  ، پرستاران بخش طی نامه ای مکتوب خطاب به ریاست بیمارستان خواستار برخورد قانونی با این پزشک و حفظ امنیت شغلی خود در این موضوع شده اند. 

 

 



تعداد بازدید از این مطلب: 1338
موضوعات مرتبط: پرستار باقری , ,
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
امیرعباس در تاریخ : 1394/3/2/parastaranekhorasan - - گفته است :
دوست عزیزم وهمکار گرامی جناب آقاي باقری مطمئن باشید که این رفتاروحشیانه وحدت ناجوانمردانه این نخبه مدعی بیجواب نخواهد ماند.ما برای رسیدن به اهداف ایده‌آل صنف خویش باید اتحاد خود را روزبه‌روز قویترکنیم. همه ما هرروزه با چنین افرادی متاسفانه برخورد داریم که درحال حاضر بدلیل ضعف مدیریتی سازمان نظام پرستاری برخورد جدی وشایسته به اینگونه اشخاص داده نشده است. اما مطمئن باشید که بعداز انتخابات پرستاری وحذف میرزابیگی ها.....پرستاران عدالتخواه اجازه تکرار چنین رفتاری را حتی به بالاترین مقام مملکتی نخواهد داد.به امید خدا ما پیروز این میدانیم.انشاله.

/weblog/file/img/m.jpg
جواد در تاریخ : 1394/3/2/6 - - گفته است :
با سلام و ابراز همدردی با همکار عزیزمان جناب باقری ما پرستاران تا آخر پیگیر و پشتیبان ایشان هستیم

/weblog/file/img/m.jpg
ارسلان در تاریخ : 1394/3/2/6 - - گفته است :
چرا از بردن نام فردی چنین بیشعور خودداری میکنید؟


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود